Rada Zakładów i Gier w Wielkiej Brytanii może zaostrzyć zasady po promowaniu partnera bukmacherskiego przez Arsenal.

Oficjalne konto klubu na twitterze opublikowało wpis promujący swojego partnera bukmacherskiego przed meczem w FA Cup z Southampton w styczniu, co spotkało się dużą krytyką.

Swoje zdanie w tej kwestii wyraził były piłkarz, obecnie prowadzący programu Match of The Day w brytyjskiej telewizji BBC, komentując wpis na twitterze: “Kolejny klub piłkarski promujący hazard”.

W związku z tym, Rada Zakładów i Gier (BGC) opracowała nowe środki aby zapobiec sytuacji na przyszłość. Jeśli nowe zasady wejdą w życie, kluby piłkarskie będą miały zakaz promowania hazardu. Zgodnie z wytycznymi, promowanie lub podawanie linków do witryn hazardowych będzie niedozwolone we wpisach na portalach społecznościowych klubów piłkarskich. Kodeks mówi również o tym, aby pewne treści nie były widoczne dla osób poniżej 18 roku życia.

Rzecznik Arsenalu w oświadczeniu dla The Independent mówi: “Nasza współpraca z SportsBet.io opiera się na wspólnym zaangażowaniu w promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego hazardu. Cieszymy się, że możemy współpracować z wiodącą w branży organizacją, która bardzo poważnie traktuje swoją odpowiedzialność społeczną i regulacyjną.”

„Kluby piłkarskie są ważną częścią struktury sportowej tego kraju, a za nimi w mediach społecznościowych oglądają miliony ludzi w każdym wieku. Nasi członkowie słusznie mają podejście zerowej tolerancji dla hazardu osób poniżej 18 roku życia, więc jako branża, co zrozumiałe, obawiamy się, że dzieci mogą być narażone na reklamy zakładów na Twitterze.” – Brigid Simmonds, przewodnicząca BGC