Nowy raport opublikowany przez Liftoff  i  GameRefinery,  platformę marketingu mobilnego i firmę zajmującą się analizą gier mobilnych donosi, że pandemia Covid-19 mogła mieć pozytywny wpływ na popularność kasyn internetowych.

Najnowsze badanie z 2021 r. pokazuje, że gracze w sieci inwestują więcej w aplikacje społecznościowe, podając pandemię jako najbardziej prawdopodobną przyczynę tego wzrostu.

Według firm, użytkownicy iOS wydali blisko 1 miliard dolarów na aplikacje społecznościowe w okresie od III kwartału 2020 do II kwartału 2021.

„Analizując wpływ pandemii na gry, nie jest dla nas niespodzianką to, że aplikacje kasynowe zyskują na popularności na całym świecie” – komentuje kierownik działu analityki gier GameRefinery, Joel Julkunen.

Według tych badań, gracze w podanym okresie wydali aż 990 milionów dolarów na aplikacje kasynowe.

Nowe możliwości dla twórców

Zauważalny wzrost i przeprowadzone badania mogą okazać się przydatne dla twórców aplikacji, podczas tworzenia strategii rynkowych. Pewne tendencje, które ukazały się podczas trwania lockdownu mogą nakierować przedsiębiorców na odpowiednie działania. W związku z tym przebadano 239 aplikacji i ponad 12 mln ich instalacji.

Co ciekawe, badanie wykazało, że nawet gdy kasyna stacjonarne zaczęły ponownie się otwierać i znosić niektóre ograniczenia COVID-19, aplikacje kasyn mobilnych nadal generowały duży zysk. Dowiadujemy się również, że ponad połowa osób angażujących się w kasyna online ma 45 lat, a analiza demograficzna wykazała, że ​​uczestnicy byli podzieleni prawie równo między mężczyzn i kobiety.

Według Entertainment Software Association w okresie pandemii pojawiło się 13 milionów nowych graczy.