PokerStars podpisało właśnie umowę z Formułą 1, dzięki której został oficjalnym sponsorem zakładów sportowych organizacji wyścigowej. Gigant hazardowo należący do Flutter Entertainment ogłosił, że ​​umowa będzie obowiązywać do 2023 roku.

Interregional Sports Group (ISG), specjalista ds. reklamy wirtualnej będzie wspierać tę współpracę jako partner w zakresie praw do danych i sponsoringu F1. W trakcie weekendów wyścigowych do widzów europejskich kierowane będą transmisje oprawione wirtualnym brandingiem PokerStars.

O nowej umowie wypowiedział się Tom Warren, dyrektor marketingu grupy PokerStars. Opowiedział między innymi o tym, jak nowa współpraca pomoże PokerStars dotrzeć do grona fanów, którzy pasjonują się sportem.

„Możliwość zaangażowania odbiorców tej wielkości, a jednocześnie skupienia się tylko na regionach, które są dla nas kluczowe, sprawia, że ​​jest to bardzo ekscytująca propozycja”.

Także dyrektor generalny ISG Tony Ragan wypowiedział swoje zdanie na temat nowej współpracy. Jego zdaniem umowa pozwoli na wprowadzenie nowych innowacji i zwiększenie zaangażowania fanów. Wspomniał również o globalnej atrakcyjności PokerStars oraz o tym, że fani Formuły 1 mają wiele wspólnych cech ze społecznością operatora.

F1 i operatorzy bukmacherscy

Partnerstwo z PokerStars nie jest pierwszą współpracą Formuły 1 z firmą hazardową w ciągu ostatnich miesiący. Marki Entain PartyPoker i PartyCasino w maju 2021 roku podpisały umowę partnerską z zespołem McLaren F1.

Relacje między F1 i ISG sięgają wielu lat wstecz. ISG pierwotnie nawiązało pięcioletnią współpracę z F1 w 2018 r., której wartość szacowana jest na 100 milionów dolarów. W ramach tej umowy ISG może udzielać firmom bukmacherskim sublicencji na prawa partnerskie w zakresie zakładów. Umożliwiło to markom uzyskać dostęp do regionalnych oznakowań, grafik i integracji cyfrowych.

ISG współpracowało również z firmą Sportradar, zajmującą się danymi i analizami sportowymi, wprowadzając w 2019 r. kursy na żywo. Jest to oferta, która wykorzystuje historyczne dane Formuły 1, aby zapewnić modele kursów dla rynku zakładów przed wyścigiem i zakładów na żywo.

ISG pośredniczyło również w transakcji w Azji w marcu 2018 roku, między marką zakładów online 188Bet i Formułą 1. Dzięki tej współpracy branding operatora zakładów jest prezentowany na torze podczas wyścigów transmisji w Azji.