Hiszpańskie ministerstwo stawia sobie jasny cel na nowy rok, jakim jest zaostrzenie przepisów hazardowych, aby chronić klienta.

Jednym z kroków mających na celu zmniejszenie popularności hazardu oraz ograniczenia ludzi z uzależnieniem od tego typu rozrywki są ograniczenia reklamowe. Takie zostały już stopniowo wprowadzane w ubiegłym roku. Ostatecznie zmiany obowiązują od listopada na mocy wydanego dekretu królewskiego.

Obecnie reklamy dotyczące hazardu w telewizji, radiu i platformie YouTube dozwolone są jedynie między 1 a 5 rano, a sponsorowanie hazardu jest zabronione. Takie ograniczenia zostały wprowadzone w celu ochrony osób narażonych na uzależnienie od hazardu i propagowaniu poprawnych treści.

Okazuje się, że kwoty na wydatki marketingowe operatorów hazardowych w 2020 roku są zatrważające. Nastąpił zdecydowany wzrost kosztów niż w latach poprzednich, jak pokazują dane z hiszpańskiej Dirección General de Ordenación del Juego, czyli Dyrekcja Generalna ds. Regulacji Hazardu. W trzecim kwartale 2020 roku reklamy potroiły się do 51,8 mln euro, koszty marketingu afiliacyjnego wzrosły o 40,6% do 9,4 mln euro, wydatki na sponsoring wyniosły 6,5 mln euro. Liczby te prawdopodobnie bardzo się zmienią gdy obecne umowy marketingowe wygasną i nie będą mogły być przedłużone.

Badania donoszą, że 670 tys. obywateli Hiszpanii w wieku od 15 do 64 lat mają problem z hazardem lub są nim zagrożeni. Z tego względu innym priorytetem jest promowanie spójnych przepisów dotyczących hazardu stacjonarnego. Obecnie, nie można grać tylko w miejscach, w których jest to zabronione, a w innych prowincjach takie prawo nie obowiązuje.
Kraj chce też popracować nad ujednoliceniem dostępnych licznych rejestrów samowykluczenia.