Dyrektor finansowy firmy Flutter, Jonathan Hill, twierdzi, że nie ma jeszcze podstaw aby twierdzić, że konsumenci ograniczają wydatki na hazard z powodu presji inflacyjnej uderzającej w portfele.

Według Flutter ich przychody online w Irlandii i Wielkiej Brytanii spadły o 20 procent w pierwszym kwartale, ale zależną, która miała na to wpłynąć jest ustalenie bezpieczniejszych środków hazardowych wprowadzonych w ubiegłym roku. Te działania poskutkowały stratą 30 milionów funtów (prawie 165 mln zł) w pierwszych trzech miesiącach roku. 

„Jeśli spojrzymy na to, dlaczego straciliśmy 20 procent, zauważyć można zachowania konsumentów które wskazują na to, że nasi gracze grają przez mniej dni w miesiącu oraz wydają nieco mniej w dni, w których albo obstawiają zakłady sportowe lub gry” – powiedział Hill.

Pomimo spadku przychodów w tym regionie, Flutter zwiększył liczbę średniomiesięcznych graczy o 15% w pierwszym kwartale tego roku.

Sukces Flutter w USA

Oddział FanDuel firmy Flutter w Stanach Zjednoczonych może pochwalić się dobrymi wynikami w pierwszym kwartale. W tym okresie firma, z pomocą Super Bowl pozyskała 2,4 mln klientów. Sukcesem jest również to, że posiada 37-procentowy udział w rynku zakładów sportowych online w Stanach Zjednoczonych, a przychody FanDuel w wysokości 574 mln USD w pierwszych trzech miesiącach były o 45 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2021 roku.

„Widzieliśmy bardzo, bardzo konkurencyjny Q4 w okresie poprzedzającym Super Bowl ze strony naszych konkurentów, którzy rzucali na rynek dużo pieniędzy” – powiedział Hill. „Widzieliśmy bardzo agresywne zachowanie. Ale widzieliśmy, jak konkurenci mocno cofają się pod względem poziomu aktywności po Super Bowl – bardziej niż oczekiwalibyśmy na podstawie danych z przeszłości.”

FanDuel wydał w zeszłym roku 1 miliard dolarów na promocje, sprzedaż i marketing. Dyrektor finansowy dodał również, że nie ma limitu potencjalnych wydatków na 2022 rok.

Hill zajął również stanowisko w sprawie planów News Corp Ruperta Murdocha, dotyczących uruchomienia usługi hazardu online w Australii – głównym rynku dla Fluttera i jak sam stwierdził, powodów do obaw nie ma. 

„Mamy wielu rywali wchodzących na rynek australijski – w ciągu ostatnich 12-24 miesięcy mieliśmy ich całkiem sporo” – powiedział. „Mamy około 50 procent australijskiego rynku zakładów sportowych online. To daje nam pewność, że wszystko robimy dobrze”.