W związku z szalejącą pandemią wiele sektorów ma problemy lub znaczące spadki w obrotach, a koronawirus nie oszczędził nawet branży hazardowej.

Oficjalny organ reprezentujący przemysł gier i zakładów online w UE, European Gaming and Betting Association (EGBA) opublikował dane, który wykazały, że dochody z hazardu spadły o 23% w 2020 roku.

“Podobnie jak wiele innych, europejski sektor hazardowy ucierpiał w tym roku z powodu COVID-19, ale trend wzrostowy w internecie jest nadal silny”. – Maarten Haijer, sekretarz generealny EGBA

Dane nie są zbyt zadowalające, a nawet niepokojące dla właścicieli miejsc hazardowych. Jedyną pocieszającą wiadomością jest przewidywany wzrost z gier online. Jest to aż 7% wzrost na 27 rynkach w Unii Europejskiej oraz na rynku brytyjskim, który zdecydowanie wychodzi na przód. Szacunkowo, przychody z hazardu online powinny osiągnąć 26,3 mld euro w 2020 roku, pomimo masowego odwoływania wydarzeń. Przypomnijmy, że w poprzednim roku było to 24,5 mld euro.

“Jest jeszcze dużo przestrzeni do rozwoju rynków we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii gdzie wnikanie w obszar hazardu online jest na niższym poziomie w porównaniu do innych państw europejskich”. – Maarten Haijer, sekretarz generalny EGBA

Niestety, wzrost dochodów z hazardu online nie zrekompensuje strat poniesionych przez stacjonarne punkty, które prawdopodobnie zanotują spadek o około 33% z 74,1 mld euro w 2019 roku do 49,6 mld euro w 2020 roku, nawet pomimo przymusowego zamknięcia placówek w drugiej połowie roku.

Pozytywnym aspektem jest stanowisko EGBA, które przewidywało stały wzrost o 7% rocznie na rynku hazardu online, co miało stanowić 33,6% całkowitych przychodów z hazardu do 2025 roku.

Ponadto, firmy nabyły 145 licencji na hazard online w aż 17 krajach Europy, równocześnie zamykając konta 1,8 mln klientów w związku z obawą przez oszustwami, praniem pieniędzy i uczciwością zakładów.

Pięciu operatorów gier (Bet365, Bettson Group, Entain, Kindred Group i William Hill) zarejestrowało łącznie 16 mln użytkowników online oraz 5,6 mld, ze średnią wygranych na poziomie 94,3%. Aż 63% klientów użyło chociaż jednego narzędzia do bezpieczniejszego hazardu, jest to dużo więcej niż w roku poprzednim. Firmy członkowskie zainwestowały łącznie 340 mln euro w europejski sport poprzez sponsoring – 107 mln euro i sprawa do transmisji – 233 mln euro.