Kasyno Crown London Aspinalls w Mayfair zostało oskarżony przez trybunał o odsuwanie czarnych pracowników z pola widzenia niektórych klientów-milionerów, którzy prosili tylko o „jasnoskórych” dilerów. Ekskluzywne kasyno zostało oskarżone także o pozwalanie multimilionerom na rzucanie rasistowskich obelg w kierunku personelu. Wszystko po to, by klienci wciąż wydawali swoje pieniądze w kasynie.

Semhar Tesfagiorgis, to 41-letnia kobieta, która pracowała w Crown London Aspinalls. Twierdzi, że klienci nazywali ją „głupią czarną dziewczyną”, „murzynem” i „czarnuchem”. Klienci mieli na to przyzwolenie od kierownictwa placówki. Tesfagiorgis powiedziała londyńskiemu trybunałowi pracy, że rasizm nie tylko pochodził od bogatych graczy, ale przede wszystkim wynikał ze sposobu zarządzania kasynami.

Pani Tesfagiorgis stwierdziła, że ciemnoskórzy pracownicy byli usuwani z oczu klientów i zastępowani przez „dilerów o jasnej karnacji”.

Kiedy poskarżyła się przełożonemu na niekulturalne rasistowskie odzywki klientów, menedżer odpowiedział: „Czy spodziewałeś się, że wyproszę milionowego gracza?”

„Urodzona w Erytrei matka dwójki dzieci oskarża kasyno o bezpośrednią dyskryminację ze względu na rasę i płeć, pośrednią dyskryminację ze względu na płeć, nękanie i wiktymizację”, donosi MailOnline.

Tesfagiorgis zwolniła się ze stanowiska krupiera w Aspinalls po 13 latach pracy, gdy wybuchła pandemia koronawirusa. Jak twierdzi ciemnoskórzy mężczyźni mają praktycznie zakaz zajmowania stanowisk związanych z obsługą klienta. Powiedziała również trybunałowi, że wielokrotnie była pomijana przy awansie i w przeciwieństwie do jej białych kolegów, nigdy nie dostała czasu wolnego na opiekę nad dzieckiem.

W swoim zeznaniu w charakterze świadka powiedziała: „14 lutego 2007 roku bogaty mecenas, największy klient kasyna w tamtym czasie, nazwał mnie i panią Fionę Esoko, inną ciemnoskórą pracownicę „czarnuchem”.

„Nie został wyproszony z kasyna, pomimo tego, że jest to rażący akt rasistowskiego nękania i dyskryminacji oraz jest sprzeczny z zasadami placówki.”

„Zamiast tego kierownictwo uległo irracjonalnym kaprysom rasistowskich patronów i starało się usprawiedliwić ich postępowanie lub obwiniać za nie ciemnoskóry personel.”

„W ten sposób spotęgowali rasistowskie zachowania i dopuszczali się rasistowskich zachowań przeciwko mnie i współpracownikom”.

 

Tesfagiorgis twierdzi, że rasizm był częścią kultury kasyna.

„Pan John Bruns, kierownik kasyna, stanowczo powiedział mi i [innemu ciemnoskóremu pracownikowi] Selinie po przybyciu na naszą zmianę:” wy  tam nie idziecie”. Obie byłyśmy trzymane z daleka od klientów przez kilka dni ze względu na ich rasistowskie i seksistowskie preferencje, a mianowicie wyłącznie dilerki o wyglądzie zachodnim/białe.”

„W ten sposób ta zakorzeniona postawa spełniania zachcianek klientów i przypodobania się rasistowskim patronom, sama w sobie była dyskryminującym zachowaniem i utrzymywała się ze szkodą dla mnie i innych ciemnoskórych pracowników”.

„4 grudnia 2019 r., pan Pravech Rattanapian, nalegał by obsługiwał go „diler o jasnej karnacji”.

„Poinformowano o tym za pośrednictwem zespołu marketingowego pierwszego respondenta, który następnie poprosił kierownictwo placówki o spełnienie prośby.”

„W związku z tym prośba została przekazana jako uzasadniona  i nie została odrzucona jako sprzeczna z regulaminem klubu lub polityką pierwszego respondenta przez któregokolwiek członka marketingu lub kierownictwa.”

“Patron poprosił ciemnoskórą dilerkę o odejście, panią Selinie Miebace. Jedyną dostępną kobietą byłam ja, więc pierwszy respondent uległ rasistowskiej prośbie i “załatwił” białych dilerów płci męskiej, aby obsłużyli patrona.”

„Nikt nie zwrócił patronowi uwagi na niestosowność jego obraźliwej, rasistowskiej prośby ani nie ostrzegł go, że jego członkostwo może zostać zawieszone lub zakończone za przejawianie tego typu zachowań.”

„Zamiast tego trzymano mnie na odległość ramienia i odseparowano od otoczenia, w którym grał ten człowiek, ponieważ byłam czarną kobietą”.